Comarch ERP Optima – rozwiązanie dla sektora MŚP
Przejdź

Comarch ERP Optima

System, z którego korzysta ponad 60 000 firm w Polsce

Comarch ERP Optima to sprawdzony system do zarządzania firmą, stworzony z myślą o małych i średnich przedsiębiorstwach. Umożliwia kompleksową obsługę księgowości, kadr, sprzedaży i wielu innych obszarów działalności. Dzięki modułowej budowie i dostępowi online, rozwiązanie rośnie razem z Twoją firmą i dopasowuje się do jej potrzeb.

OFERTA

Wybierz Comarch ERP Optima

Wybierz platformę Comarch ERP Optima

POZNAJ ROZWIĄZANIE

Czym jest COMARCH ERP OPTIMA?

Comarch ERP Optima to codzienne wsparcie dla nowoczesnej firmy – od księgowości po sprzedaż i analizy.

Comarch ERP Optima to nowoczesny, zintegrowany system do zarządzania małą i średnią firmą. Łączy funkcje księgowe, kadrowo-płacowe, sprzedażowe, magazynowe, CRM i analityczne w jednej platformie, wspierając zarówno biura rachunkowe, jak i firmy działające w różnych branżach.

Dzięki automatyzacji, zgodności z przepisami i dostępowi mobilnemu, Comarch ERP Optima pozwala na efektywną pracę z każdego miejsca i na każdym etapie rozwoju biznesu.

FUNKCJONALNOŚCI

KORZYŚCI

Lista zalet takiego rozwiązania.

01

Kompleksowe zarządzanie firmą

Comarch ERP Optima łączy księgowość, kadry, sprzedaż, magazyn, CRM i analizy w jednym systemie – wszystko, czego potrzebujesz, masz pod ręką.

02

Zgodność z przepisami i aktualizacje

System jest regularnie aktualizowany, dzięki czemu masz pewność zgodności z najnowszymi zmianami w prawie, m.in. Polskim Ładem i KSeF.

03

Automatyzacja i oszczędność czasu

Wbudowane narzędzia RPA i AI automatyzują powtarzalne zadania, takie jak fakturowanie, księgowanie czy kontakt z klientem.

04

Wsparcie sprzedaży online i stacjonarnej

Dzięki integracjom z e-commerce i modułom mobilnym, Comarch ERP Optima wspiera sprzedaż w każdym kanale.

05

Praca zdalna i mobilność

Dostęp do systemu z poziomu aplikacji mobilnych i przeglądarki ułatwia zarządzanie firmą z dowolnego miejsca.

06

Inteligentne analizy i raporty

Moduł Analizy BI umożliwia szybkie podejmowanie decyzji na podstawie aktualnych danych, bez potrzeby tworzenia czasochłonnych raportów.

WDROŻENIE

Wdrożenie
krok po kroku

Wdrożenie dzielimy na etapy, w ramach których dostarczamy kolejne części budowanego procesu

01

Instalacja oprogramowania Comarch ERP Optima

Konsultanci Sagitum instalują oprogramowania we wskazanych przez Ciebie zasobach sprzętowych lub w wyznaczonych oddzielną umową zasobach chmurowych Comarch. W trakcie instalacji dokonywana jest prekonfiguracja systemu umożliwiająca uruchomienie oprogramowania na serwerze i stacjach roboczych.

02

Spotkania analityczne

Po powołaniu zespołów wdrożeniowych organizujemy sesje analizy przedwdrożeniowej. Spotkania te odbywają się w grupach obszarowych (np. produkcja, logistyka, księgowość). Ich celem jest szczegółowe ustalenie i potwierdzenie Twoich wymagań dotyczących wdrażanego systemu ERP.

03

Dokument analizy przedwdrożeniowej

Na podstawie zatwierdzonych przez Ciebie notatek z sesji analitycznych przygotowujemy dokument analizy, który zweryfikujesz pod względem poprawności i kompletności. Istotną częścią dokumentu analizy jest lista specyficznych modyfikacji wraz z rekomendacją zasadności ich realizacji.

04

Wstępna konfiguracja oprogramowania

Konfigurujemy zainstalowane oprogramowanie zgodnie z informacjami pozyskanymi na etapie sesji i opisanymi w dokumencie analizy przedwdrożeniowej.

05

Wstępna migracja

Na tym etapie importujemy dane do zainstalowanego i wstępnie skonfigurowanego systemu. Poprosimy Cię o wstępne (testowe) potwierdzenie poprawności przygotowanego oprogramowania Comarch ERP Optima.

06

Szkolenie użytkowników

W odpowiednio dobranych grupach użytkowników przeprowadzimy szkolenia z zakresu czynności, które użytkownicy będą realizować z pomocą oprogramowania Comarch ERP Optima. Jednocześnie przeprowadzimy szkolenie dla administratorów z zakresu podstaw konfiguracji oprogramowania Comarch ERP Optima, zarządzania użytkownikami itp.

07

Docelowa konfiguracja oprogramowania

Na podstawie uwag zebranych w trakcie weryfikacji wstępnej konfiguracji oraz uwag zebranych podczas szkoleń, uzupełniamy i uaktualniamy konfigurację oprogramowania. Na tym etapie uruchamiamy pozostałe elementy, w tym modyfikacje określone w dokumencie analizy.

08

Docelowa migracja

Bezpośrednio przed startem produkcyjnym systemu importujemy aktualne dane; wybrane dane importowane są po starcie systemu.

09

Asysta personalna

W pierwszych dniach użytkowania oprogramowania asystujemy przy pracy użytkowników, wspierając ich w codziennych czynnościach.

10

Asysta telefoniczna i mailowa

W pierwszych tygodniach użytkowania oprogramowania Twoi pracownicy nadal mogą korzystać z naszego wsparcia za pośrednictwem komunikacji elektronicznej (mail, telefon, Skype, Teams).

POZNAJ ROZWIĄZANIE

Comarch ERP Optima – dopasowane funkcjonalnie narzędzie dla Biur Rachunkowych

Comarch ERP Optima to wsparcie dla biur rachunkowych, które cenią szybkość, dokładność i łatwą współpracę z klientami.

Comarch ERP Optima odpowiada na potrzeby biur rachunkowych, oferując specjalistyczne moduły do prowadzenia księgowości, kadr i płac oraz obsługi wielu firm jednocześnie.

System ułatwia zarządzanie dokumentami, rozliczeniami i komunikację z klientami, a także automatyzuje codzienne czynności, co pozwala zaoszczędzić czas i zminimalizować ryzyko błędów. Dzięki integracji z platformami e-Deklaracje, KSeF oraz narzędziom do elektronicznego obiegu dokumentów, Comarch ERP Optima usprawnia pracę biura i podnosi jakość świadczonych usług, umożliwiając profesjonalną obsługę nawet najbardziej wymagających klientów.

Comarch ERP Optima

FAQ

Częste pytania i odpowiedzi

Jeżeli masz swoje pytania napisz do nas, a nasz ekspert skontaktuje się z Tobą.

Dla jakich firm jest przeznaczony system Comarch ERP Optima?

Comarch ERP Optima jest przeznaczony dla mikro-, małych i średnich firm z różnych branż – handlowych, usługowych, produkcyjnych oraz dla biur rachunkowych.

System doskonale sprawdza się zarówno w jednoosobowych działalnościach, jak i w firmach zatrudniających kilkadziesiąt osób, które potrzebują sprawnego zarządzania księgowością, kadrami, sprzedażą.

Dzięki modułowej budowie Comarch ERP Optima rośnie wraz z firmą i pozwala dostosować funkcje do indywidualnych potrzeb przedsiębiorstwa.

Czy Comarch ERP Optima działa w chmurze?

Tak, system jest dostępny zarówno w wersji stacjonarnej (instalowanej na komputerze), jak i w wersji online (chmurowej), co pozwala na pracę z dowolnego miejsca z dostępem do Internetu.

Czy mogę kupić tylko wybrane moduły systemu Comarch ERP Optima?

Tak, Comarch ERP Optima ma modułową budowę, dzięki czemu możesz wybrać tylko te funkcje, które są Ci naprawdę potrzebne. W razie rozwoju firmy, możesz łatwo rozbudować system o kolejne moduły.

Czy system jest zgodny z przepisami prawa?

Tak, Comarch ERP Optima jest na bieżąco aktualizowany zgodnie ze zmieniającymi się przepisami podatkowymi, ZUS, Kodeksem Pracy, KSeF, e-Doręczenia. Dzieje się to dzięki ścisłej współpracy producenta Comarch z ekspertami w zakresie prawa i rachunkowości.

Czy można zintegrować Comarch ERP Optima z innymi systemami?

Tak, Comarch ERP Optima umożliwia integrację z systemami bankowymi, platformami e-commerce, systemami płatności oraz z aplikacjami zewnętrznymi poprzez API lub gotowe konektory.

Czy mogę przetestować system przed zakupem?

Tak, dostępna jest wersja demo systemu Comarch ERP Optima, dzięki której możesz sprawdzić jego funkcjonalność przed podjęciem decyzji o zakupie. Wersja demonstracyjna pozwala na zapoznanie się z interfejsem programu, testowanie wybranych modułów oraz ocenę, w jakim stopniu odpowiada potrzebom Twojej firmy.

>> Uzupełnij formularz kontaktowy <<
i otrzymaj od naszych specjalistów wersję demo 

Czy Comarch ERP Optima sprawdzi się w biurze rachunkowym?

Tak, system ten jest popularny wśród biur rachunkowych. Oferuje dedykowane funkcje dla obsługi wielu klientów, automatyzację pracy, ewidencjonowanie dokumentów, wysyłkę deklaracji, raporty i integrację.

Jakie są koszty wdrożenia i użytkowania Comarch ERP Optima?

Koszt zależy od liczby i rodzaju modułów, ilości użytkowników oraz formy licencjonowania (abonament w chmurze lub zakup licencji wieczystej). Oferujemy bezpłatną wycenę dopasowaną do Twoich potrzeb.

>> Umów się na bezpłatną konsultację z naszymi specjalistą <<

KONTAKT

Masz pytanie dotyczące systemu COMARCH ERP OPTIMA?

Wybierz najpopularniejszy w Polsce program do zarządzania firmą i jej księgowością.

Sebastian Wolski

Prokurent / Dyrektor sprzedaży

OPINIE

Co mówią o nas
Klienci

Stawiamy na konkrety i partnerskie relacje.
Sprawdź, co piszą o nas Klienci.

ZAUFALI NAM

Porozmawiajmy o Twoich potrzebach w obszarze IT

Porozmawiajmy o Twoich potrzebach w obszarze IT

Napisz nam, czego potrzebuje Twoja firma.
Przedstawimy Ci możliwe rozwiązania.

Umów się na spotkanie





    Sprecyzuj, na czym polega problem w Twojej firmie. Będziemy mogli udzielić Ci trafnej odpowiedzi i zbliżyć Cię do rozwiązania tego problemu.


    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Sagitum S.A. z siedzibą w Rzeszowie przy Jana Twardowskiego 9, 35-302 Rzeszów, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy W Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000655241, w celu wysyłania odpowiedzi na zapytanie kontaktowe. Klauzula informacyjna