DZIELIMY SIĘ WIEDZĄ
15 czerwca 2022
Comarch Mobile zestaw narzędzi dla pracowników Działu Sprzedaży
Z artykułu dowiesz się, m.in.:
- Jakie możliwości posiada rozwiązanie Comarch Mobile Sprzedaż.
- Comarch Mobile Sprzedaż w czym może pomóc pracownikom działu handlowego?
Aplikacja Comarch Mobile to zestaw narzędzi składających się z Comarch Mobile Zarzadzanie (Panel dla kierownika Sprzedaży), Comarch Mobile Sprzedaż (Aplikacja mobilna dla przedstawiciela handlowego), Comarch Mobile Monitorowanie (Aplikacja dla przedstawiciela handlowego pozwalająca na rejestrowanie tras).
Poniżej dashboard główny aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż, który pojawi się przedstawicielowi po zalogowaniu. Poszczególne kafelki odpowiadają konkretnym funkcjonalnościom.
Kierownik sprzedaży ma dostęp do Panelu Comarch Mobile Zarządzanie, w którym może monitorować aktualne działania przedstawicieli.
Na początek, kilka bazowych możliwości systemu…
Współpraca z systemami ERP
Aplikacja Comarch Mobile Sprzedaż współpracuje bezpośrednio z systemami do zarządzania przedsiębiorstwem: Comarch ERP Optima, Comarch ERP XL oraz Comarch ERP Altum.
Wielojęzyczność aplikacji
W aplikacji istnieje możliwość pracy w różnych interfejsach językowych. Dla przedstawicieli handlowych dostępne są następujące wersje językowe: polska, angielska, niemiecka, francuska.
Wybrane funkcjonalności rozwiązania
W aplikacji mobilnej Mobile Sprzedaż przedstawiciel handlowy ma dostęp do niezbędnych danych dotyczących swoich kontrahentów, między innymi do:
- szczegółowych informacji o klientach (adres, sposoby dostawy, płatności, limity kredytowe),
- nierozliczonych oraz przeterminowanych płatności,
- weryfikacji online kontrahenta po numerze NIP (GUS, VIES, ERP),
- opcji uzupełnienia oraz edycji danych klienta,
- historycznych transakcji.
Usprawnienie pracy przedstawiciela handlowego
Rozwiązanie Comarch Mobile Sprzedaż pozwala handlowcowi na obsługę procesów Presseling’u i Vanselling’u.
Presseling
W przypadku Presselingu handlowiec dokonuje rejestracji przyjęcia zamówień, ofert oraz zapytań ofertowych sprzedaży. W razie potrzeb może wybrać konkretną cechę towaru zamawianego przez klienta takie jak np. rozmiar, kolor, termin przydatności do spożycia.
System podpowiada dostępne sposoby dostawy zamówienia np. kuriera, adres wysyłkowy, magazyn oraz datę realizacji zamówienia, dzięki czemu handlowiec będąc na miejscu u klienta może go od razu o tym powiadomić. Oprócz tego handlowiec ma pełen dostęp do historii transakcji oraz realizacji zamówień.
Innymi możliwościami z jakich może skorzystać przedstawiciel jest:
- Sprawdzanie aktualnego stanu towaru,
- Edycja niepotwierdzonych zamówień złożonych w innych kanałach sprzedaży,
- Zapewnienie dostępności zamawianych towarów przez klienta przez utworzenie rezerwacji,
- Wybór oraz zmiana magazynu,
- Wystawnie faktur zaliczkowych.
Widok przykładowego zamówienia widoczny jest poniżej. Dane jakie mają zostać wyświetlone przedstawicielowi Handlowemu na etapie składania zamówienia są konfigurowalne.
Vanselling
Inną możliwością rozwiązania jest opcja realizacji procesów vansellingowych. Handlowiec może dokonywać sprzedaży bezpośredniej wraz z bezpośrednim wydaniem towaru dla klienta.
Oprócz wydania towaru możliwe jest wystawienie faktur, paragonów lub wydań zewnętrznych (WZ) do systemu ERP. W przypadku generowania dokumentów potwierdzających sprzedaż istotna jest fiskalizacja dokumentów lub wydruk wystawianych dokumentów handlowych z podpisem klienta.
Będąc na miejscu u klienta handlowiec może bezpośrednio dokonać przyjęcia gotówki, generując do systemu ERP dokument KP (przyjęcia gotówki).
Zarówno w procesach Presselingu jak i Vansellingu istnieje możliwość dostępu do pełnej historii transakcji oraz płatności Klienta.
Innymi możliwościami rozwiązania jest:
- Zapewnienie bezpieczeństwa transakcji,
- Obsługa sprzedaży towarów kaucjonowanych, jak również zwrot oraz rozliczanie kaucji,
- Obsługa odwrotnego obciążenia.
Podczas składania zamówień, przedstawiciel na bieżąco może zobaczyć aktualny stan magazynowy towarów na różnych magazynach.
Przedstawiciel handlowy oprócz możliwości składania zamówień przedstawiciel handlowy może generować także inne dokumenty takie jak:
Rozwiązanie Comarch Mobile Sprzedaż ściśle współpracuje z systemem Comarch ERP XL, dlatego efekt końcowy, czyli złożone zamówienie pojawi się w module Sprzedaż.
Zestaw narzędzi Comarch Mobile pozwala na kompleksową obsługę procesów sprzedażowych, niezależnie od branży. Rozwiązanie to jest kierowane do tych firm, które korzystają obecnie lub zastanawiają się nad rozwiązaniami producenta Comarch.