DZIELIMY SIĘ WIEDZĄ
25 lipca 2023
Nowa wersja systemu Comarch DMS dla efektywnej pracy w firmie
Niezależnie od rodzaju czy wielkości działalności, każde przedsiębiorstwo wymaga sprawdzonych i na bieżąco aktualizowanych rozwiązań, które zapewniają optymalizację procesów biznesowych oraz automatyzację codziennej pracy użytkowników. Dla efektywnego zarządzania firmą kluczowe jest także wdrożenie systemu, który zagwarantuje czytelny i uporządkowany elektroniczny obieg dokumentów i informacji. Wszystkie te procesy mogą zostać usprawnione przez rozwiązanie – Comarch DMS, aplikacji która w nowej wersji systemowej niesie ze sobą szereg zmian i udogodnień zarówno w zakresie konfiguracji, jak i bieżącej pracy z narzędziem.
Automatyzacja i digitalizacja procesów biznesowych z Comarch DMS
Comarch DMS to elastyczne narzędzie do obsługi różnego rodzaju procesów biznesowych w celu zwiększenia ich efektywności i wydajności. Za pomocą aplikacji możemy wyeliminować papierowy obieg dokumentów, jak również usprawnić przepływ informacji w firmie. System pozwala również zautomatyzować procesy związane z tworzeniem, udostępnianiem, przechowywaniem i archiwizacją dokumentacji biznesowej. Comarch DMS to jedno rozwiązanie, które jest dostępne z poziomu kilku urządzeń: aplikacji desktop, platformy WWW, aplikacji z systemem iOS oraz Android, w czterech wersjach językowych (polskim, angielskim, niemieckim, francuskim).
Funkcjonalności aplikacji Comarch DMS
Comarch DMS to nie tylko elektroniczny obieg dokumentów – aplikacja posiada szereg funkcjonalności, które umożliwiają automatyzację procesów, a przy tym zwiększają efektywność pracy użytkowników systemu.
Narzędzie to pozwala między innymi na: personalizację powiadomień, kontrolę czasu poświęconego na realizację poszczególnych zadań, dostosowanie dowolnej ilości ścieżek akceptacyjnych dopasowanych do danego procesu. Comarch DMS posiada również wbudowaną integrację z systemami klasy ERP – Comarch ERP XL czy Comarch ERP Optima. Dzięki temu wszystkie dokumenty mogą być powiązane i generowane pomiędzy aplikacjami.
Nowości w systemie Comarch DMS 2023.0.1
Najnowsza wersja systemu Comarch DMS to odpowiedź na potrzeby nowoczesnych, stale rozwijających się przedsiębiorstw, które podążają za zmieniającymi się trendami technologicznymi. Wprowadzenie przez naszego Partnera – firmę Comarch, dodatkowych usprawnień do aplikacji pozwala jeszcze skuteczniej zarządzać cyfrowymi dokumentami, a przy tym zwiększyć efektywność pracy jej użytkowników.
Nowa licencja Comarch DMS Lite
Comarch DMS Lite zapewnia pełną funkcjonalność systemu dla firm, które planują uruchomienie mniejszej ilości procesów w organizacji. Jako tańsza alternatywa dla standardowej licencji, Comarch DMS Lite ograniczony został do dwóch obiegów oraz pięćdziesięciu kontrolek per obieg. Intuicyjne narzędzie do zarządzania dokumentacją firmową dedykowane jest szczególnie dla Klientów systemu Comarch ERP Optima, którzy do tej pory nie korzystali z funkcjonalności podstawowego rozwiązania Comarch DMS.
Połączenie modułów OCR i Repozytorium
Digitalizacja firmowych danych związana jest z przetwarzaniem i katalogowaniem dużej ilości dokumentów zewnętrznych, przychodzących oraz tych, które są tworzone wewnątrz organizacji. Comarch DMS wraz z modułem Repozytorium gwarantuje szybki dostęp do cyfrowego archiwum informacji oraz zapewnia bezpieczeństwo w przechowywaniu i udostępnianiu dokumentów, a przy tym redukuje koszty składowania papierowych faktur, umów, pism.
W nowszej wersji systemowej Comarch DMS 2023.0.1 połączono moduły OCR (technologia optycznego rozpoznawania tekstu w celu wprowadzania faktur do systemu) i Repozytorium przez punkt automatycznego generowania dokumentów (ACD). Ta konfiguracja wprowadziła kilka kluczowych funkcjonalności między innymi:
- opcję masowego dodawania dokumentów oraz plików z dysku do Repozytorium z poziomu aplikacji desktop. Odczytana przez moduł OCR zawartość dokumentów, zostaje zapisana w odpowiednim katalogu wraz z załącznikami.
- w samym module Repozytorium została dodana możliwość wyszukiwania dokumentów na podstawie przetworzonej wcześniej treści. Wpływa to na szybkie i łatwe odnalezienie zapisanych informacji, danych, dokumentów.
Integracja z Comarch sPrint
Połączone z oprogramowaniem ERP narzędzie Comarch sPrint usprawnia cały proces przygotowania dowolnego dokumentu do wydruku na podstawie wcześniej wprowadzonych danych do systemu źródłowego.
Obecna aktualizacja aplikacji Comarch DMS zapewniła pełną integrację z rozwiązaniem Comarch sPrint. Oznacza to, że użytkownicy systemu mają obecnie możliwość tworzenia własnych wydruków na podstawie danych zaczerpniętych z DMS i korzystania z propozycji gotowych, predefiniowanych wydruków dostępnych w standardzie – Książka nadawcza na pocztę oraz Historia zmian na dokumencie.
Predefiniowane obiegi dokumentów
Predefiniowane obiegi dokumentów to kolejna funkcjonalność aktualnej wersji systemu Comarch DMS, która zapewnia szereg udogodnień dla bieżącej pracy użytkowników. Gotowe rozwiązania dla obsługi dokumentów współpracują z rozwiązaniami Comarch ERP Optima oraz Comarch ERP XL. Na bazie predefiniowanych obiegów mamy również możliwość stworzenia nowych procesów, które będą dopasowane do potrzeb firmy z każdej branży.
Aktualizacja systemu Comarch DMS przyniosła wiele korzyści dla użytkowników, poprawiając przy tym ogólną wydajność platformy. Automatyzacja i digitalizacja dokumentów oraz procesów z nimi związanymi ułatwia przechowywanie, przeglądanie i wyszukiwanie potrzebnych informacji, co wpływa na sprawne działanie całej organizacji.
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat aplikacji Comarch DMS?
Skontaktuj się z naszym ekspertem i automatyzuj z nami procesy biznesowe w Twojej firmie.