CASE STUDIES
Wdrożenie platformy usprawniającej procesy związane z obsługą klientów pozyskanych sprzedażą projektową
OPIS SZCZEGÓŁOWY
Klient
PB Technik Sp. z o. o.
Czym zajmuje się firma?
PB Technik Sp. z. o.o. to polska firma dystrybucyjna, która w obecnej formie istnieje na rynku od 1998 roku. Od początku swojej działalności zajmuje się sprzedażą oraz dostawami linii technologicznych, urządzeń, materiałów eksploatacyjnych i chemicznych. Wieloletnie doświadczenie w branży pozwoliło firmie zbudować atrakcyjną cenowo ofertę opartą na produktach renomowanych marek oraz sprawnej i fachowej obsłudze.
Wyzwanie biznesowe
Firma potrzebowała systemu CRM, który pomaga zbierać i archiwizować dane na temat działań handlowych oraz doskonali procesy obsługi klienta. Dodatkowo, PB Technik Sp. z o.o. zależało na efektywnym zarządzaniu działaniami niezbędnymi do przeprowadzenia Klienta przez ścieżkę zakupową i zapewniającymi opiekę posprzedażową (serwis).
Z uwagi na model sprzedaży projektowej nasz Klient wymagał od rozwiązania możliwości rejestracji projektów (sprzedażowych i niesprzedażowych), generowania kilku wariantów oferty i wersjonowanie jej.
Dodatkowo, z uwagi na prowadzoną opiekę posprzedażową (prace gwarancyjne), system powinien umożliwiać rejestrację zleceń i zgłoszeń serwisowych, a następnie ich ewidencję poprzez uwzględnienie czasu pracy i rejestr zużytych części maszyn.
Rozwiązanie
01
Zarekomendowaliśmy Klientowi platformę WEBCON BPS, której funkcjonalności odpowiadały potrzebom firmy.
Na jednej karcie kontrahenta zostały dodane zakładki z wszelkimi obiektami powiązanymi (zadania, kontakty), a także przyciski umożliwiające rejestrację (zadania, notatki, nowe cechy kontrahentów). Proces ofertowania został obsłużony za pomocą mechanizmów, które automatycznie generują ofertę na podstawie danych z paru źródeł: m.in. formatowanych szablonów ofert ze zdjęciami stosowanymi w zależności od rodzaju oferty, formatowanych opisów produktów oraz dodatkowych opisów wraz ze zdjęciami dodawanymi przez użytkownika. W procesie ofertowania została dodana możliwość przeliczania cen zakupowych z cennika i uwzględniania rabatów przypisanych na karcie kontrahenta w zależności od producenta.
02
System automatyzuje wyceny poprzez obsługę rabatowania na dwa sposoby
Dużym usprawnieniem okazało się też powiązywanie zamówień, które mogą być wielokrotnie generowane na oferowany produkt.
03
W obszarze zamówień została również wykonana integracja z systemem SAP, co pozwoliło na zakładanie zamówień w systemie ERP za pomocą platformy WEBCON.
Integracja umożliwia komunikację dwustronną – system SAP zwraca informacje o statusie fakturowania zamówienia.
04
Dzięki wdrożonej platformie, Klient ma możliwość korzystania z podstawowych funkcjonalności platformy
Wysyłanie powiadomień mailowych, generowanie protokołów, powiązywanie zleceń z kontraktami czy wykorzystanie MS Outlook.
Korzyści z wdrożenia
Dzięki wdrożonemu rozwiązaniu codzienna praca w firmie PB Technik jest zautomatyzowana i bardziej efektywna. WEBCON porządkuje informacje, a dodatkowo pozwala analizować skuteczność działań i trzymać rękę na pulsie przez zarządzającego.
CASE STUDIES
Masz podobny problem?
Napisz nam, czego potrzebuje Twoja firma. Przedstawimy Ci możliwe rozwiązania.
CASE STUDIES
Sprawdź pozostałe
case study
Być może wśród nich znajdziesz diagnozę problemu w Twojej firmie i wskazówkę, co zrobić, by go rozwiązać.
CASE STUDY
Obsługa w zakresie automatyzacji procesów, administracji infrastrukturą sprzętową, wsparcia serwisowego i bezpieczeństwa danych
CASE STUDY
Usprawnienie obszaru produkcyjnego oraz gospodarki magazynowej i logistyki
CASE STUDY
Zautomatyzowanie procesów zachodzących w firmie wielooddziałowej
CASE STUDY
Automatyzacja procesów i wygodny przepływ danych pomiędzy oddziałami
CASE STUDY
Usprawnienie zarządzania projektami i realizacji kontraktów w branży ciepłowniczej
CASE STUDY
Automatyzacja procesów handlowych
CASE STUDY
Zautomatyzowanie obiegu dokumentów i faktur kosztowych w branży hotelarskiej
CASE STUDY
Wdrożenie elektronicznego obiegu dokumentów kosztowych w branży piwowarskiej
CASE STUDY
Automatyzacja procesów biznesowych w branży inżynieryjno-budowlanej
Porozmawiajmy o Twoich potrzebach w obszarze IT
Napisz nam, czego potrzebuje Twoja firma.
Przedstawimy Ci możliwe rozwiązania.