Wdrożenie platformy usprawniającej procesy związane z obsługą klientów pozyskanych sprzedażą projektową - Sagitum
Wdrożenie platformy usprawniającej procesy związane z obsługą klientów pozyskanych sprzedażą projektową

CASE STUDIES

Wdrożenie platformy usprawniającej procesy związane z obsługą klientów pozyskanych sprzedażą projektową

OPIS SZCZEGÓŁOWY

Klient

PB Technik Sp. z o. o.

Czym zajmuje się firma?

PB Technik Sp. z. o.o. to polska firma dystrybucyjna, która w obecnej formie istnieje na rynku od 1998 roku. Od początku swojej działalności zajmuje się sprzedażą oraz dostawami linii technologicznych, urządzeń, materiałów eksploatacyjnych i chemicznych. Wieloletnie doświadczenie w branży pozwoliło firmie zbudować atrakcyjną cenowo ofertę opartą na produktach renomowanych marek oraz sprawnej i fachowej obsłudze.

Wyzwanie biznesowe

Firma potrzebowała systemu CRM, który pomaga zbierać i archiwizować dane na temat działań handlowych oraz doskonali procesy obsługi klienta. Dodatkowo, PB Technik Sp. z o.o. zależało na efektywnym zarządzaniu działaniami niezbędnymi do przeprowadzenia Klienta przez ścieżkę zakupową i zapewniającymi opiekę posprzedażową (serwis). 

Z uwagi na model sprzedaży projektowej nasz Klient wymagał od rozwiązania możliwości rejestracji projektów (sprzedażowych i niesprzedażowych), generowania kilku wariantów oferty i wersjonowanie jej. 

Dodatkowo, z uwagi na prowadzoną opiekę posprzedażową (prace gwarancyjne), system powinien umożliwiać rejestrację zleceń i zgłoszeń serwisowych, a następnie ich ewidencję poprzez uwzględnienie czasu pracy i rejestr zużytych części maszyn.

Rozwiązanie

01

Zarekomendowaliśmy Klientowi platformę WEBCON BPS, której funkcjonalności odpowiadały potrzebom firmy.

Na jednej karcie kontrahenta zostały dodane zakładki z wszelkimi obiektami powiązanymi (zadania, kontakty), a także przyciski umożliwiające rejestrację (zadania, notatki, nowe cechy kontrahentów). Proces ofertowania został obsłużony za pomocą mechanizmów, które automatycznie generują ofertę na podstawie danych z paru źródeł: m.in. formatowanych szablonów ofert ze zdjęciami stosowanymi w zależności od rodzaju oferty, formatowanych opisów produktów oraz dodatkowych opisów wraz ze zdjęciami dodawanymi przez użytkownika. W procesie ofertowania została dodana możliwość przeliczania cen zakupowych z cennika i uwzględniania rabatów przypisanych na karcie kontrahenta w zależności od producenta.

02

System automatyzuje wyceny poprzez obsługę rabatowania na dwa sposoby

Dużym usprawnieniem okazało się też powiązywanie zamówień, które mogą być wielokrotnie generowane na oferowany produkt.

03

W obszarze zamówień została również wykonana integracja z systemem SAP, co pozwoliło na zakładanie zamówień w systemie ERP za pomocą platformy WEBCON.

Integracja umożliwia komunikację dwustronną – system SAP zwraca informacje o statusie fakturowania zamówienia.

04

Dzięki wdrożonej platformie, Klient ma możliwość korzystania z podstawowych funkcjonalności platformy

Wysyłanie powiadomień mailowych, generowanie protokołów, powiązywanie zleceń z kontraktami czy wykorzystanie MS Outlook.

Korzyści z wdrożenia

Dzięki wdrożonemu rozwiązaniu codzienna praca w firmie PB Technik jest zautomatyzowana i bardziej efektywna. WEBCON porządkuje informacje, a dodatkowo pozwala analizować skuteczność działań i trzymać rękę na pulsie przez zarządzającego.

CASE STUDIES

Masz podobny problem?

Napisz nam, czego potrzebuje Twoja firma. Przedstawimy Ci możliwe rozwiązania.

CASE STUDIES

Sprawdź pozostałe
case study

Być może wśród nich znajdziesz diagnozę problemu w Twojej firmie i wskazówkę, co zrobić, by go rozwiązać.

Obsługa w zakresie automatyzacji procesów, administracji infrastrukturą sprzętową, wsparcia serwisowego i bezpieczeństwa danych

CASE STUDY

Obsługa w zakresie automatyzacji procesów, administracji infrastrukturą sprzętową, wsparcia serwisowego i bezpieczeństwa danych

E

Euroterm TGS Sp. z o.o.

Dystrybutor techniki sanitarnej, grzewczej i wentylacyjnej

Usprawnienie obszaru produkcyjnego oraz gospodarki magazynowej i logistyki

CASE STUDY

Usprawnienie obszaru produkcyjnego oraz gospodarki magazynowej i logistyki

S

SENTREX Sp. z o.o.

Producent materiałów papierniczych

Zautomatyzowanie procesów zachodzących w firmie wielooddziałowej

CASE STUDY

Zautomatyzowanie procesów zachodzących w firmie wielooddziałowej

G

Greinplast Sp. z o.o.

Producent chemii budowlanej

Automatyzacja procesów i wygodny przepływ danych pomiędzy oddziałami

CASE STUDY

Automatyzacja procesów i wygodny przepływ danych pomiędzy oddziałami

C

Copco Plus Sp. z o. o.

Wykonawstwo instalacji elektrycznych, modernizacja i serwis dla różnych branż

Usprawnienie zarządzania projektami i realizacji kontraktów w branży ciepłowniczej

CASE STUDY

Usprawnienie zarządzania projektami i realizacji kontraktów w branży ciepłowniczej

P

Presystem Sp. z o.o.

Realizacja inwestycji w branży ciepłowniczej

Automatyzacja procesów handlowych

CASE STUDY

Automatyzacja procesów handlowych

G

Greinplast Sp. z o.o.

Producent chemii budowlanej

Zautomatyzowanie obiegu dokumentów i faktur kosztowych w branży hotelarskiej

CASE STUDY

Zautomatyzowanie obiegu dokumentów i faktur kosztowych w branży hotelarskiej

H

Hotel Arłamów S.A.

Jeden z największych kompleksów hotelowych w Polsce

Wdrożenie elektronicznego obiegu dokumentów kosztowych w branży piwowarskiej

CASE STUDY

Wdrożenie elektronicznego obiegu dokumentów kosztowych w branży piwowarskiej

V

Van Pur S.A.

Największa spółka piwowarska w Polsce

Automatyzacja procesów biznesowych w branży inżynieryjno-budowlanej

CASE STUDY

Automatyzacja procesów biznesowych w branży inżynieryjno-budowlanej

E

Elemont S.A.

Spółka inżynieryjno-budowlana

Porozmawiajmy o Twoich potrzebach w obszarze IT

Porozmawiajmy o Twoich potrzebach w obszarze IT

Napisz nam, czego potrzebuje Twoja firma.
Przedstawimy Ci możliwe rozwiązania.

Umów się na spotkanie





    Sprecyzuj, na czym polega problem w Twojej firmie. Będziemy mogli udzielić Ci trafnej odpowiedzi i zbliżyć Cię do rozwiązania tego problemu.


    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Sagitum S.A. z siedzibą w Rzeszowie przy Jana Twardowskiego 9, 35-302 Rzeszów, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy W Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000655241, w celu wysyłania odpowiedzi na zapytanie kontaktowe. Klauzula informacyjna