CASE STUDIES
Automatyzacja procesów handlowych
OPIS SZCZEGÓŁOWY
Klient
Greinplast Sp. z o.o.
Czym zajmuje się firma?
GREINPLAST to producent chemii budowlanej, który ma w swojej ofercie ponad 180 produktów. Za ich dystrybucję odpowiada sieć oddziałów oraz przedstawiciele handlowi działający na terenie całego kraju.
Wyzwanie biznesowe
Firma Greinplast zatrudnia ponad 34 handlowców pracujących na terenie całego kraju w różnych województwach. Firmie zależało na szybkiej i sprawnej obsłudze zamówień od momentu ich przyjęcia, aż do realizacji. Jednak tak duże rozproszenie firmy powodowało utrudnienia w obsłudze klienta na poziomie, który satysfakcjonował Greinplast.
Handlowcy, będąc u klientów, na miejscu składali zamówienia telefonicznie do centrali. Nie mieli bieżącego wglądu w aktualne stany magazynowe. Weryfikacja stanów magazynowych musiała za każdym razem odbywać się telefonicznie, przez co tracili czas swój i klienta.
Wyzwaniem w firmie Greinplast było również zapewnienie sprawnego przekazywania informacji pomiędzy handlowcami a biurem.
Rozwiązanie
01
Do usprawnienia pracy handlowców w terenie wdrożyliśmy rozwiązanie Comarch Mobile Sprzedaż.
Współpraca z Comarch ERP XL opiera się o moduły: Sprzedaż, Administracja oraz Administrator oddziałów.
02
Rozpoczęliśmy od rozmów z klientem i dokładnego określenia potrzeb firmy. Na tej podstawie dokonaliśmy weryfikacji funkcjonalności.
Niektóre były możliwe do wprowadzenia w rozwiązaniu Comarch Mobile Sprzedaż, inne wymagały dodatkowych implementacji niestandardowych.
Korzyści z wdrożenia
Wdrożone rozwiązanie spowodowało dwukrotne przyspieszenie realizacji zamówień sprzedaży oraz dwukrotne zwiększenie ilości składanych zamówień przez handlowców.
Comarch Mobile Sprzedaż umożliwia handlowcowi weryfikację statusu realizacji złożonych zamówień oraz należności kontrahenta. Pracownik ma również bezpośredni wgląd do bazy towarowej oraz jej stanów magazynowych, co ułatwia przyjmowanie zamówień.
Zamówienia praktycznie od razu przesyłane są do systemu Comarch ERP XL, gdzie są obsługiwane i przekazywane jako dyspozycje wysyłki do działu logistyki i magazynu.
Przedstawiciele handlowi za pomocą dedykowanych raportów sprzedaży mogą w prosty sposób generować zestawienia o średnim rabacie dla klienta oraz raporty średniej prowizji. Oba zestawienia wysyłane są bezpośrednio na maila Kierownika Sprzedaży.
Dzięki aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż firma osiągnęła założony cel, jakim była automatyzacja procesów handlowych.
CASE STUDIES
Masz podobny problem?
Napisz nam, czego potrzebuje Twoja firma. Przedstawimy Ci możliwe rozwiązania.
CASE STUDIES
Sprawdź pozostałe
case study
Być może wśród nich znajdziesz diagnozę problemu w Twojej firmie i wskazówkę, co zrobić, by go rozwiązać.
CASE STUDY
Obsługa w zakresie automatyzacji procesów, administracji infrastrukturą sprzętową, wsparcia serwisowego i bezpieczeństwa danych
CASE STUDY
Usprawnienie obszaru produkcyjnego oraz gospodarki magazynowej i logistyki
CASE STUDY
Zautomatyzowanie procesów zachodzących w firmie wielooddziałowej
CASE STUDY
Automatyzacja procesów i wygodny przepływ danych pomiędzy oddziałami
CASE STUDY
Wdrożenie platformy usprawniającej procesy związane z obsługą klientów pozyskanych sprzedażą projektową
CASE STUDY
Usprawnienie zarządzania projektami i realizacji kontraktów w branży ciepłowniczej
CASE STUDY
Zautomatyzowanie obiegu dokumentów i faktur kosztowych w branży hotelarskiej
CASE STUDY
Wdrożenie elektronicznego obiegu dokumentów kosztowych w branży piwowarskiej
CASE STUDY
Automatyzacja procesów biznesowych w branży inżynieryjno-budowlanej
Porozmawiajmy o Twoich potrzebach w obszarze IT
Napisz nam, czego potrzebuje Twoja firma.
Przedstawimy Ci możliwe rozwiązania.