Digitalizacja procesów biznesowych w branży poligraficznej - Sagitum
Digitalizacja procesów biznesowych w branży poligraficznej

CASE STUDIES

Digitalizacja procesów biznesowych w branży poligraficznej

OPIS SZCZEGÓŁOWY

Klient

MPP sp. z o.o.

Czym zajmuje się firma?

MPP sp. z o.o. – Memory Paper Print to jedna z największych drukarni cyfrowych w Europie, która od dwudziestu pięciu lat jest liderem na rynku personalizowanych fotoproduktów. Firma działa na styku trzech branż: fotografii, poligrafii i nowoczesnego introligatorstwa. Spółka opiera swój model biznesowy o nowoczesne rozwiązania e-commerce, docierając kanałami B2B i B2C do specjalistów z branży w kraju i za granicą.

MPP sp. z o.o. to właściciel kilkunastu marek sprzedażowych, w tym m.in. Colorland, nPhoto, Artibo czy Presejo, działających na podstawie wielokanałowej strategii sprzedaży.

Przedsiębiorstwo dysponuje jednym z najnowocześniejszych parków maszyn drukarskich i introligatorskich na świecie. Udostępnia klientom najlepsze kreatory do projektowania fotoproduktów i wykonuje najwyższej jakości realizacje, które pozwalają tworzyć własne historie i utrwalać ważne chwile. Firma korzysta również z dedykowanych systemów IT do zintegrowanego zarządzania produkcją i sprzedażą, w tym – z platformy WEBCON BPS, który usprawnia elektroniczny obieg dokumentów w przedsiębiorstwie.

 

Naszym priorytetem jest dostarczanie usług, które łączą nowoczesne technologie z najwyższą jakością. Każdy etap realizacji – od projektowania po finalny produkt – opiera się na innowacyjnych rozwiązaniach, które pozwalają sprostać oczekiwaniom najbardziej wymagających klientów. Fotoprodukty, które tworzymy, to dla nas nie tylko druk – to oryginalne, osobiste historie. Dbałość o detale i precyzja sprawia, że zyskujemy zaufanie klientów w kraju i za granicą

Paweł Stanio, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży

Wyzwania biznesowe

Wraz z rozwojem firmy pojawiła się konieczność usprawnienia wielu procesów operacyjnych i administracyjnych. Zwiększona liczba zamówień oraz złożoność procesów produkcyjnych sprawiły, że konieczne stało się wdrożenie narzędzi wspierających automatyzację i cyfryzację obszarów działalności. Kluczowe dla realizacji tych celów było zapewnienie sprawnego i efektywnego obiegu dokumentów prawnych i kosztowych. Decyzja o konieczności modernizacji została podjęta po diagnozie poniższych potrzeb:

 

Problemy z przepływem informacji firmowych

Brak jednolitego systemu do zarządzania informacjami między różnymi działami – sprzedażą, produkcją, logistyką, finansami – powodował fragmentację przekazywanych danych i utrudnioną, spójną komunikację, co w konsekwencji opóźniało podejmowanie kluczowych decyzji biznesowych oraz
monitorowanie postępów w realizacji zamówień.

 

Brak efektywnego i zautomatyzowanego obiegu

Do tej pory dokumenty krążyły między działami w formie papierowej lub e-mailowej, co utrudniało śledzenie postępów. Brak centralnego systemu do nadzorowania i automatyzacji tego procesu powodował chaos i niepotrzebne opóźnienia, które wpływały na współpracę z partnerami biznesowymi.

 

Ograniczona widoczność danych biznesowych

Firma potrzebowała wydajnego systemu do monitorowania i raportowania na bieżąco postępów związanych z akceptacją umów czy realizacją faktur kosztowych. Proces ten miał bezpośrednio wpływać na czas realizacji zleceń kontrahentów oraz efektywność operacyjną. Przedsiębiorstwo wymagało natychmiastowej dostępności do aktualnych danych, aby mogło szybko reagować na ewentualne problemy czy opóźnienia.

 

Trudności w obiegu informacji o kontrahentach

Proces związany z pozyskiwaniem, weryfikacją i zarządzaniem relacjami z kontrahentami był zależny od ręcznego wprowadzania danych. Firma miała trudności z aktualizacją informacji dostępnych dla różnych działów oraz nadzorowaniem statusu współpracy.

 

W miarę rozwoju naszej działalności, stało się dla nas oczywiste, że bez automatyzacji procesów biznesowych nie będziemy w stanie sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów oraz efektywnie skalować operacji. Potrzebowaliśmy systemu, który pozwoliłby naszej firmie skutecznie przejść przez proces transformacji cyfrowej – zautomatyzować kluczowe procesy, uporządkować przepływ informacji i wprowadzić większą przejrzystość w zarządzaniu danymi.

Wojciech Jabłoński, Dyrektor Finansowy

 

Rozwiązanie

01

Upoważnienia RODO

W firmie MPP sp. z o.o. proces zarządzania upoważnieniami RODO został znacząco usprawniony dzięki integracji systemu WEBCON BPS z Comarch ERP Optima. Dane pracowników są automatycznie zaciągane z rozwiązania klasy ERP, co pozwala na generowanie upoważnień do przetwarzania danych osobowych bez konieczności ręcznego wprowadzania informacji. Każda nowa umowa lub współpraca z pracownikiem inicjuje proces w platformie WEBCON BPS, który automatycznie tworzy dokument upoważnienia.

02

Faktura kosztowa

Proces zarządzania fakturami kosztowymi w firmie MPP sp. z o.o. rozpoczyna się w momencie otrzymania dokumentu w postaci pliku PDF na dedykowany adres e-mail. WEBCON BPS obsługuje przekazane załączniki – użytkownik systemu posiada dostęp do listy przesłanych dokumentów z możliwością ich podglądu, co pozwala upoważnionej osobie na dokładne sprawdzenie, który z plików stanowi fakturę. System automatycznie pobiera elektroniczną fakturę, co eliminuje potrzebę ręcznego przepisywania danych. Dodatkowo, spółka zdecydowała się na opracowanie autorskiego rozwiązania – każdy dokument kosztowy otrzymuje specjalny kod kreskowy. Stanowi to dodatkowy krok w kierunku uproszczenia obiegu dokumentów i ich późniejszego wyszukiwania. Skuteczne przetwarzanie i wprowadzaniep apierowych faktur przez firmę MPPs p. z o.o. do systemu umożliwia funkcja optycznego rozpoznawania tekstu i znaków – technologia OCR z algorytmami sztucznej inteligencji.

03

Umowy

W firmie MPP sp. z o.o. proces zarządzania obiegiem umów odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu sprawnego i bezbłędnego funkcjonowania przedsiębiorstwa. Dzięki wdrożeniu systemu WEBCON BPS, obieg umów został w pełni zautomatyzowany i usprawniony, co pozwoliło na lepszą kontrolę nad każdym etapem ich przygotowania, akceptacji, aneksowania oraz wprowadzania zmian. Monitorowanie i zarządzanie umowami wraz z późniejszymi aneksami, odbywa się obecnie w jednym miejscu, co zapewnia przejrzystość i łatwość dostępu do dokumentów. System wspiera także obieg uzgadniania umów. Propozycje ich treści i ustaleń trafiają do działów prawnych, analitycznych, biznesowych i kadrowych, a następnie są akceptowane lub modyfikowane w zależności od potrzeb. WEBCON BPS umożliwia cofanie umowy do wybranych kroków, co daje użytkownikom pełną elastyczność w procesie negocjacji i akceptacji, zwłaszcza w przypadku skomplikowanych umów B2B.

04

Zarządzanie flotą

Wdrożenie rozwiązania do zautomatyzowanej rejestracji pojazdów i ich rezerwacji przez pracowników, dało użytkownikom systemu pełną kontrolę nad statusem każdego samochodu. System umożliwia monitorowanie dostępności firmowej floty, ponieważ etapy rezerwacji są dokładnie śledzone. Funkcjonalności obiegu pozwalają na precyzyjne planowanie wykorzystania pojazdów, co znacząco podnosi efektywność zarządzania zasobami transportowymi w firmie.

05

Obieg kontrahenta

Obieg kontrahenta w firmie MPP sp. z o.o. został zoptymalizowany w taki sposób, aby znacząco usprawnić procesy związane z zarządzaniem relacjami z klientami i dostawcami. System umożliwia łatwe rejestrowanie nowych kontrahentów oraz śledzenie wszystkich związanych z nimi dokumentów, co zwiększa przejrzystość i efektywność operacyjną. Każdy krok w procesie, od wprowadzenia danych kontrahenta, przez zatwierdzanie umów, aż po aktualizację informacji, jest monitorowany i zarządzany w jednym miejscu. Dzięki temu zespół ma dostęp do bieżących informacji, co umożliwia szybsze podejmowanie decyzji i lepszą obsługę klientów.

Korzyści z wdrożenia

  • Automatyzacja procesów pozwoliła na znaczne skrócenie czasu realizacji zadań, eliminując ręczne operacje i zmniejszając ryzyko błędów.
  • Centralizacja dokumentów w jednym systemie ułatwiła dostęp do niezbędnych informacji, co zwiększyło przejrzystość i organizację pracy w zespołach.
  • Lepsza współpraca między działami dzięki usprawnieniu komunikacji i wymiany danych przyczyniła się do szybszego podejmowania decyzji.
  • Zwiększona elastyczność w zarządzaniu procesami, umożliwiła dostosowywanie obiegów do zmieniających się potrzeb biznesowych.
  • Poprawa zgodności z przepisami poprzez zautomatyzowane procesy związane z upoważnieniami RODO i innymi regulacjami prawnymi minimalizuje ryzyko naruszeń.
  • Lepsza kontrola nad kosztami dzięki efektywniejszemu zarządzaniu flotą i dokumentami, przekłada się na oszczędności finansowe.

 

CASE STUDIES

Masz podobny problem?

Napisz nam, czego potrzebuje Twoja firma. Przedstawimy Ci możliwe rozwiązania.

CASE STUDIES

Sprawdź pozostałe
case study

Być może wśród nich znajdziesz diagnozę problemu w Twojej firmie i wskazówkę, co zrobić, by go rozwiązać.

Obsługa w zakresie automatyzacji procesów, administracji infrastrukturą sprzętową, wsparcia serwisowego i bezpieczeństwa danych

CASE STUDY

Obsługa w zakresie automatyzacji procesów, administracji infrastrukturą sprzętową, wsparcia serwisowego i bezpieczeństwa danych

E

Euroterm TGS Sp. z o.o.

Dystrybutor techniki sanitarnej, grzewczej i wentylacyjnej

Usprawnienie obszaru produkcyjnego oraz gospodarki magazynowej i logistyki

CASE STUDY

Usprawnienie obszaru produkcyjnego oraz gospodarki magazynowej i logistyki

S

SENTREX Sp. z o.o.

Producent materiałów papierniczych

Zautomatyzowanie procesów zachodzących w firmie wielooddziałowej

CASE STUDY

Zautomatyzowanie procesów zachodzących w firmie wielooddziałowej

G

Greinplast Sp. z o.o.

Producent chemii budowlanej

Automatyzacja procesów i wygodny przepływ danych pomiędzy oddziałami

CASE STUDY

Automatyzacja procesów i wygodny przepływ danych pomiędzy oddziałami

C

Copco Plus Sp. z o. o.

Wykonawstwo instalacji elektrycznych, modernizacja i serwis dla różnych branż

Wdrożenie platformy usprawniającej procesy związane z obsługą klientów pozyskanych sprzedażą projektową

CASE STUDY

Wdrożenie platformy usprawniającej procesy związane z obsługą klientów pozyskanych sprzedażą projektową

P

PB Technik Sp. z o. o.

Firma dystrybucyjna, sprzedaż oraz dostawy linii technologicznych

Usprawnienie zarządzania projektami i realizacji kontraktów w branży ciepłowniczej

CASE STUDY

Usprawnienie zarządzania projektami i realizacji kontraktów w branży ciepłowniczej

P

Presystem Sp. z o.o.

Realizacja inwestycji w branży ciepłowniczej

Automatyzacja procesów handlowych

CASE STUDY

Automatyzacja procesów handlowych

G

Greinplast Sp. z o.o.

Producent chemii budowlanej

Zautomatyzowanie obiegu dokumentów i faktur kosztowych w branży hotelarskiej

CASE STUDY

Zautomatyzowanie obiegu dokumentów i faktur kosztowych w branży hotelarskiej

H

Hotel Arłamów S.A.

Jeden z największych kompleksów hotelowych w Polsce

Wdrożenie elektronicznego obiegu dokumentów kosztowych w branży piwowarskiej

CASE STUDY

Wdrożenie elektronicznego obiegu dokumentów kosztowych w branży piwowarskiej

V

Van Pur S.A.

Największa spółka piwowarska w Polsce

Automatyzacja procesów biznesowych w branży inżynieryjno-budowlanej

CASE STUDY

Automatyzacja procesów biznesowych w branży inżynieryjno-budowlanej

E

Elemont S.A.

Spółka inżynieryjno-budowlana

Automatyzacja procesów księgowych w nowoczesnym biurze rachunkowym

CASE STUDY

Automatyzacja procesów księgowych w nowoczesnym biurze rachunkowym

C

Centrotax Natalia Gawiec

Biuro Rachunkowe

Porozmawiajmy o Twoich potrzebach w obszarze IT

Porozmawiajmy o Twoich potrzebach w obszarze IT

Napisz nam, czego potrzebuje Twoja firma.
Przedstawimy Ci możliwe rozwiązania.

Umów się na spotkanie





    Sprecyzuj, na czym polega problem w Twojej firmie. Będziemy mogli udzielić Ci trafnej odpowiedzi i zbliżyć Cię do rozwiązania tego problemu.


    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Sagitum S.A. z siedzibą w Rzeszowie przy Jana Twardowskiego 9, 35-302 Rzeszów, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy W Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000655241, w celu wysyłania odpowiedzi na zapytanie kontaktowe. Klauzula informacyjna